Team Le Meilleur bedacht een activerende koffiemachine. Om een kopje koffie uit het apparaat te krijgen, dien je eerst een fitness-oefening uit te voeren. De uitdaging zit in het zoeken naar de juiste oefening om mensen zover te krijgen: eenvoudig en zonder voor schut te staan.
Gamification is de techniek die team Breazz inzet om medewerkers meer sociaal betrokken te krijgen vanuit een bottom-up benadering. De spanning zit hierbij in het activeren van een kritische massa om het tot een succes te maken.
Bij team Borealis staat gekleurd licht centraal. Onderzoek wijst uit dat lichtkleur een effect heeft op welbevinden en productiviteit van mensen op het werk. In reactie daarop bieden zij een variabel lichtconcept, dat ENGIE als service zou kunnen aanbieden aan hun klanten.
Team Feel Good Inc startte met de zoektocht naar de meerwaarde van groene elementen in de kantooromgeving. Door onderzoek op de werkvloer kwamen zij er al snel achter dat het voeren van een privégesprek voor de werknemers veel zwaarder weegt. Middels experimenten met mock-ups zochten zij naar de balans tussen privacy, geluid en claustrofobie.
De inspiratie die ENGIE uit deze concepten haalt, leidt tot een pilot op de eigen werkvloer.