Om de opdracht in kaart te brengen hebben de studenten als eerste een Giga-map gemaakt. Ook zijn er samen met potentiële gebruikers Co-design-sessies gehouden om mogelijke oplossingen te bedenken.
Resultaten van het onderzoek
Er zijn mooie resultaten uitgekomen die interessant en bruikbaar zijn voor het TROEF-project. De bevindingen van de studenten waren met name dat er in een gemeenschap als eerste aandacht besteed moet worden aan het creëren van 'bewustzijn' over het energieverbruik. Het onderzoek wees uit dat bij informatieve campagnes bewoners best bereid zijn hun energieverbruik beter af te stemmen met de op dat moment beschikbare duurzame energie. Dat was dan wel samen met een geplaatste 'trigger' die feedback geeft in een wijk of huis.
Door de studenten is vervolgens een mooie campagne bedacht. De campagne focust zich op de volgende vier pilaren, met elk een eigen aanpak: educatie, motivatie, communicatie en als laatste vertrouwen. De gekozen trigger die hierboven is benoemd, is een artificiële boom waarvan de bladeren van kleur veranderen op basis van de beschikbare energie.
Het vervolg
De inzichten die opgehaald zijn door de studenten tijdens het project zullen bijdragen aan de visie op het gebied van klantervaring. Deze visie fungeert binnen TROEF als leidraad voor het vormgeven van de nieuwe TROEF-diensten. TROEF wil graag de teams ANY-WAY (Jascy Torres, Charlotte van Gorkum, Daphne Scheerder en Jorg Verhagen) en Ping-Pong (Fabiola Pot, Jim Verheijen, Lia McNamara en Swen Karssen) bedanken voor hun bijdrage.